• Biuletyn Informacji Publicznej
  • tel./fax. 77 437 62 07

Wycieczka klasy VIIIa do Gdańska

Uczniowie klasy VIIIa wybrali się pociągiem na trzydniową wycieczkę do Gdańska. W programie było m.in.: zwiedzanie starego miasta, zabytkowy Żuraw, Bazylika Mariacka – największy ceglany gotycki kościół na świecie, Muzeum II Wojny Światowej, Bazylika Św. Brygidy z bursztynowym ołtarzem. Następną atrakcją był rejs galeonem „Czarna Perła” na Westerplatte – miejsca szczególnego w historii Polski.

Z pokładu widzieliśmy ogromne statki portowe, dźwigi oraz pracę stoczniowców. Zwiedziliśmy okręt wojenny ORP Błyskawica, który stacjonuje dumnie w Gdyni. Mieliśmy okazję podziwiać stojący obok Dar Pomorza.
Pobyt w Gdyni przypieczętowaliśmy odtańczeniem Belgijki (filmik do zobaczenia na naszym profilu na Facebooku).
Kolejnym etapem wycieczki był pobyt w Sopocie i spacer po największym molo w Polsce. Korzystając z możliwości jakie daje Szybka Kolej Miejska (SKM) odwiedziliśmy całe Trójmiasto. Dzięki temu uczniowie ćwiczyli orientację w terenie i uczyli się samodzielności kupując bilety. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na koło widokowe – AmberSky gdzie z wysokości 50 metrów podziwialiśmy panoramę Gdańska. Podczas pobytu korzystaliśmy aktywnie z uroków plaż grając w piłkę siatkową i spacerując wzdłuż wybrzeża.

Publikacja artykułu: poniedziałek, 20 czerwca 2022r.. Liczba wyświetleń: 637.